Jadilah Golongan Ini..

"Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang makruf dan mencegah dari yang munkar; merekalah orang-orang yang beruntung"{Surah Ali Imran : Ayat 104}

Politik di sekolah..

2/16/09

Tadi kat sekolah berborak la dengan cikgu-cikgu lelaki. Mereka cerita pasal jadual bertukar lagi..Sepanjang sebulan lebey dok kats sekolah ni, ade la 3 kali dah tukar jadual. Katenye nak gabungkan kelas. Cikgu2 sekolah pon pening lagi dgn pentadbiran..Mereka kate ni la politik di sekolah...Hah, ape pulak ni..politik ape..camne pulak politik boleh ade kat sekolah..Rupenye kerana kepentingan sesuatu pihak, ade yang sengaja mengubah kedudukan kelas sebab gaji la, nak mudahkan orang tertentu la, nak bagi naik pangkat la, banyak lagi..Eh..ape pulak kaitannya dengan politik ek...Ye...ni la yang sedang berlaku dalam sistem kerajaan. Kita boleh lihat dari peringkat bawahan lagi. kalau untuk guru, peringkat pentadbiran sekolah la...kate guru-guru di situ..Sebagai anusia yang sedang menuntut, inilah pengalaman baru aku. Aku melihat bagaimana korupsi ketamakan harta dan pangkat begitu mengusai manusia. Bagaimana nanti ketika aku berada disitu, Adakah aku akan menjadi sama seperti golongan ini..Tidak..Aku tak nak macam ni..Benarlah apa yang dikatakan oleh seorang mufti ni, "akan datang sesuatu zaman, orang bebaring lebih baik dari orang yang duduk, orang yg duduk lebih baik dari org berdiri, orang berdiri lebih baik dari orang berjalan dan orang berjalan lebih baik dari orang berlari". Pihak atasan akan dilihat keji dengan aktiviti kotor dan tidak bermoral. Peliknya mereka inilah orang yang mendapat kepercayaan atas sikap yang bermuka-muka..Nauzubillah...
Posted by Insan Biasa at 3:31 PM  
1 comments
hambaAllah86 said...

politik..politik dan politik..aku pun letih..

February 17, 2009 at 9:07 AM  

Post a Comment

Mutiara Kata

"Ayam di kepuk mati kelaparan, Itik di air mati kehausan; Alah sabung menang sorak, Ayam menang kampung tergadai," Aminuddin Baki, Pencetus GPMS
http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/SRmMm7RX4SI/AAAAAAAAAhA/HjV8wAxl8ng/s1600/welcome_03.png