Jadilah Golongan Ini..

"Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang makruf dan mencegah dari yang munkar; merekalah orang-orang yang beruntung"{Surah Ali Imran : Ayat 104}

Hadith Kesepuluh : Bahaya Kemewahan

6/30/09

Dari Ali bin Abi Thalib Ra.; "Bahwasanya kami sedang duduk bersama Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam di dalam masjid. Tiba-tiba datang Mus'ab bin Umair Ra .. dan tidak ada di badannya kecuali hanya selembar selendang yang bertambal dengan kulit. Tatkala Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam melihat kepadanya. Baginda menangis dan meneteskan air mata karena mengenangkan kemewahan Mus'ab ketika berada di Mekkah dahulu (karena sangat dimanjakan oleh ibunya), dan karena memandang nasib Mus'ab sekarang (ketika berada di Madinah sebagai seorang Muhajirin yang meninggalkan segala harta benda dan kekayaan di Mekkah). Kemudian Nabi Muhammad Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam bersabda, "Bagaimanakah keadaan kamu pada suatu hari nanti, pergi di waktu pagi dengan satu pakaian, dan pergi di waktu sore dengan pakaian yang lain pula. Dan bila diberikan satu hidangan, diletakkan pula satu hidangan yang lain. Dan kamu menutupi (menghias) rumah kamu sebagaimana kamu memasang kelambu Ka’bah?. Maka jawab sahabat, "Wahai Rasulullah, tentunya keadaan kami di waktu itu lebih baik dari pada keadaan kami di hari ini. Kami akan memberikan perhatian sepenuhnya kepada masalah ibadat saja dan tidak bersusah payah lagi untuk mencari rezeki". Lalu Nabi Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam bersabda, "Tidak! Keadaan kamu hari ini adalah lebih baik daripada keadaan kamu pada hari itu ".
(HR. Tirmizi)

Keterangan
Dalam Hadits ini Nabi kita Muhammad Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam menerangkan umatnya pada suatu waktu akan mendapat kekayaan dan kelapangan dalam kehidupan. Di waktu pagi memakai satu pakaian dan di waktu petang memakai pakaian yang lain pula. Hidangan makan tak putus-putus. Rumah-rumah mereka indah dan dihias dengan beraneka ragam perhiasan. Dalam keadaan demikian kita juga mungkin akan berkata seperti perkataan sahabat; di mana kalau segalanya sudah beres, maka mudahlah hendak melaksanakan ibadat. Tetapi Nabi kita Muhammad Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam mengatakan, "Keadaan serba kekurangan itu adalah lebih baik untuk kita," ertinya lebih memberikan kesempatan untuk kita melakukan ibadat.

Kemewahan hidup banyak menghalangi seseorang dari berbuat ibadat kepada Allah Subhanahu wa Ta’ala., seperti yang berlaku hari ini. Segala yang kitamiliki walaupun tidak melebihi keperluan, namun rasanya sudah mencukupi. Tetapi, bila dibandingkan dengan kehidupan para sahabat, kita jauh lebih mewah dari mereka, sedangkan ibadat kita sangat jauh ketinggalan. Kekayaan dan kemewahan yang ada, sering kali menyibukkan dan menghalangi kita dari berbuat ibadah.
Kita sibuk mengumpulkan harta, juga sibuk menjaganya dan sibuk untuk menambah lebih banyak lagi. Tidak ubahnya seperti apa yang pernah disabdakan oleh Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam, “Seandainya seorang anak Adam itu telah mempunyai satu lembah emas, dia berhasrat untuk mencari lembah yang kedua, sehingga ia dimasukkan ke dalam tanah (menemui kematian).”

Begitulah gambaran kerakusan manusia dalam mengumpulkan harta kekayaan. Ia senantiasa mencari dan menambah, sehingga ia menemui kematian. Maka ketika itu, barulah ia menyadari diri dengan seribu satu penyesalan. Tetapi waktu itu penyesalan sudah tidak berguna lagi Oleh karena itu, janganlah kita lupa daratan dalam mencari harta kekayaan. Tak peduli halal atau haram, yang penting harta dapat dikumpulkan. Tak peduli waktu solat, bahkan semua waktu digunakan untuk mengumpulkan kekayaan. Biarlah kita mencari harta benda dunia pada batas-batas keperluan. Kalau berlebihan boleh digunakan untuk menolong orang lain yang kurang berkemampuan dan selalulah bersedekah, sebagai simpanan untuk hari akhirat. Orang yang bijaksana adalah orang yang mempunyai perhitungan untuk waktu akhiratnya dan ia menjadikan dunia ini tempat bertanam dan akhirat tempat memetik buahnya.

Penulis : Selalunya kita berperasaan tidak cukup. Hanya rasa nak menambah dan menambah. Itulah sifat manusia dan sememangnya itu ujian buat kita. Seniga kita sedar dan tidak leka dengan nikmat yang berlebihan ini. Manusia hanya menilai sesuatu yang logik sedangkan nilai di sisi Allah itu adalah berlainan.

Perginya MJ..

6/27/09

Siapa tak kenal mamat ni pon takpe sebenarnya. Aku pon tau name je..Lagu satu pon tak tau..yang aku tau bunyi jerit Auww....Tu je la ade ikut..Kematiannya semalam membuatkan ramai yang bersedih..Sedih sebab tak dapat berhibur...Harap-harap benarlah dia mati dalam Islam..Seperti kata abangnya "Semoga Allah bersamanya(mikael).".Apa pengajarannya? Jadilah seorang yang dikenali..datangmu dinanti..pergimu ditangisi..Sumbangkan sesuatu di dunia..Sesuatu yang membawa kebaikan..Asalkan tak lupa akhirat..Ambil yang baik...buang yang buruk...muhasabah untuk diri sendiri..Semua dah mumaiyiz..pepandai la...

Jemputan Ke Walimah Amir dan Umie

6/18/09


Perhatian kepada semua rakan-rakan UPSI dan sesiapa yang mengenali bakan pengantin, saya mewakili bakal pengantin menjemput anda ke majlis Walimatul Urus mereka di Rumah pengantin perempuan, Kuala Terengganu. Anda boleh muat turun draf Kad Jemputan mereka pada 'link' di bawah.



Semoga kedatangan anda akan memeriahkan Majlis ini...Tahniah buat bakal pengantin..Semoga kekal ke anak cucu...Amin...
Posted by Insan Biasa at 1:27 PM 0 comments Links to this post  

Interview Guru Kimia...Soalan-soalan berkaitan

6/15/09

Bahang temuduga makin terasa. Walaupun tak tahu lagi tarikhnya, ramai kawan-kawan tanya saya tentang contoh soalan yang akan ditanya samasa intebiu nanti..Semua minta kongsi dengan mereka..Di sini saya nak kongsikan satu web yang ada simpan koleksi contoh soalan yang bakal ditanya..Mungkin dapat membantu..Selain itu, kita haruslah tahu tentang isu semasa dunia pendidikan ni..Sila klik pada link di bawah


Web ini diselenggara oleh beberapa senior dan pensyarah UPSI..Mungkin perkara pertama yang akan ditanya adalah kefahaman kita tentang konsep 1Malaysia(klik).So, pandai-pandailah hafal..hehe..(aku pon tak hafal lagi)..Selain web di atas,satu lagi web kimia yang diselenggara oleh senior adalah cikgumalaysia(klik). Sila buka web ini untuk berkomunikasi dengan kebanyakkan guru sains..Terima Kasih buat Cikgu Aman dan rakan-rakannya kerana bertungkus menyediakan rangkaian yang sangat berguna ini..


Posted by Insan Biasa at 11:58 AM 0 comments Links to this post  

Hadith Kesembilan : Islam Kembali Asing

6/10/09



Dari Abu Hurairah Ra. Ia berkata: Bersabda Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam; "Islam mulai berkembang dalam keadaan asing. Dan ia akan kembali asing pula. Maka beruntunglah orang-orang yang asing." (HR. Muslim)

Keterangan
Islam mulai tersebar di Mekkah dalam keadaan sangat asing. Sangat sedikit penganut dan pendukungnya kalau dibandingkan dengan penentangnya. Kemudian setelah itu Islam tersebar ke seluruh pelosok dunia sehingga dianut oleh dua pertiga penduduk dunia. Kemudian Islam kembali asing dan dirasa ganjil dari pandangan dunia, bahkan dari pandangan orang Islam sendiri. Sebagian dari orang Islam merasa ganjil dan aneh bila melihat orang Islam yang iltizam (komitmen) dengan Islam dan mengamalkan tuntutan Islam yang sebenarnya. Seorang yang iltizam dengan Islam dipandang dingin oleh masyarakat dan sukar untuk diterima sebagai individu yang sihat. Contohnya, kalau ada sesuatu program kemasyarakatan kemudian masuk waktu solat, tiba-tiba ada orang yang minta izin untuk menunaikan solat, maka tindakan itu dianggap tidak sopan dan kurang wajar. Sedangkan orang yang tidak solat sambil bersenda- gurau ketika orang lain solat tidak dianggap sebagai perbuatan yang salah dan terkutuk.

Begitulah seterusnya nasib Islam di akhir zaman. Ia akan terasing dan tersisih dari masyarakat, bahkan tersisih dari pandangan orang Islam sendiri yang mengaku sebagai Umat Islam dan marah jika dikatakan dia bukan orang Islam.

Penulis : {Ketika Saidina Abu Bakar berjalan di sekitar kaabah, beliau terdengar seorang Muslim sedang berdoa di hadapan kaabah dalam keadaan sedih, doanya berbunyi "Ya Allah, jadikanlah aku di kalangan mereka yang sedikit". Saidina Abu Bakar kehairanan lalu bertanya kepada Muslim itu selepas habis berdoa, "Mengapa kamu mahu di kalangan yang sedikit, sedangkan kebanyakan kita mahukan sesuatu yang banyak" lalu muslim itu menjawab, "Wahai Amirul Mukminin, bukankah Allah SWT banyak berfirman di dalam Al-Quran yang bermaksud, "Hanya sedikat hambaku yang bersyukur". Saidina Abu Bakar membenarkan kata-kata Muslim itu dengan penuh insaf.} - Marilah menjadi asing...-muazzin

Melayu Mulia Kerana Agamanya - Islam

6/9/09

Hanya Gambar Hiasan


Aku tergerak nak tulis ni sebab dah lama tak luahkan pendapat peribadi. Suka 'copy paste' artikel orang je..Akhirnya aku temui satu tajuk yang best. Sebab kini sudah ramai pejuang bangsa Melayu bangkit untuk memperjuangkan bangsa Melayu. Kerana bukan bumiputra sudah mula menunjukkan taringnya dengan meminta itu dan ini. Dan sedikit semi sedikit hak istimewa orang melayu terhakis. Ya...ini adalah sesuatu yang bagus. Sangat bagus. Kita cintakan bangsa kita. Semangat cintakan bangsa atau nationalisme ini tidak ada salahnya.

Namun dalam semangat ini, kita tidak patut lupa dengan apa yang membuatkan Melayu itu gemilang suatu masa dahulu? Apa yang membuatkan Melayu itu menjadi 'lingua franca' semasa pedagang berdagang ke Tanah Melayu? Apakah sistem yang digunakan oleh Kesultanan Melayu semasa zaman kegemilangan kesultanan Melayu zaman dahulu? Ya..Kita singkap sejarahnya..Kita akan tahu satu jawapan. Islamlah penyebabnya. Melayu tidak dikenali ketika bangsa ini menganut hindu yang menjadi agama kebanyakan sebelum kedatangan Islam. Adakah kerana tulisan rumi itu yang menjadikan Bahasa Melayu menjadi 'lingua franca'? Tidak. Tulisan Jawilah yang membuatkan Bahasa Melayu menjadi 'lingua franca'. Kemana tulisan jawi sekarang? Anak-anak kita pandai baca jawi ke? Kenapa nak jawab soalan pendidikan Islam pon nak tulis rumi? Tulisan rumi adalah tulisan penjajah. Tak salah lagi.

Bangsa Melayu hanya mulia kerana agamanya. Amalan Islam di tanah melayu pada masa lalu menyebabkan orang melayu hidup dengan harmoni dan kuat. Malangnya keadaan ini tidak dapat kita lihat sekarang. Bangsa Melayu tidak lagi dipandang tinggi kerana kelalaian kita sendiri. Meninggalkan Islam sebagai 'way of life'. Silapnya kita mungkin tidak sempat mengamalkan sistem khalifah. Kesultanan Melayu diwarisi kerana pertalian darah dan seperti mana yang kita tahu, iman itu tidak boleh diwarisi. Maka kita kekurangan sesuatu di situ. Hal ini amatlah rugi.

Setelah kedatangan penjajah, mereka telah mula men-sekularkan kita dengan sistem residen. Hal pentadbiran dikawal penjajah dan Sultan hanya berkuasa dalam hal adat dan agama. Di sinilah bermula perpecahan Islam sebagai cara hidup. Sangat menyedihkan. Kita cuba bangkit. Ramai pejuang Melayu muncul dan melawan penjajah. Akhirnya panjajah akur untuk berundur tetapi mereka tetep licik. Mereka tidak berundur sepenuhnya tetapi meninggalkan sesuatu yang membawa kesan jangka panjang. Menggubal perlembagaan kita dengan cara yang paling halus sehingga kita tidak dapat melihatnya langsung. Salah satunya walaupun perlembagaan menyatakan Melayu mesti beragama Islam, kita amatlah bangga. Tetapi kesannya dakwah amat susah untuk dijalankan kepada yang bukan Melayu. Masuk Islam bererti Masuk Melayu. Itulah yang terukir di fikiran bukan Melayu sehingga ke hari ini. Berapa ramai bukan Melayu membatalkan niat memeluk Islam kerana fahaman ini?

Melayu pula sibuk dengan semangat nationalismenya. Nak meningkatkan ketuanan bangsa, tetapi lupa meningkatkan agama. Percayalah, Melayu itu hanya boleh bangkit dengan membangkitkan Islam. Cara hidup Islam. Perjuangan bangsa tidak bermakna jika kita hanya mahu meningkatkan bangsa, tidak agama. Semangat nationalisme atau racist adalah propaganda penjajah agar kita sentisa semangat untuk memperjuangkan bangsa. Menjadikan bangsa Melayu sebagai bangsa majoriti dan bertolak ansur dengan bangsa lain. Itu adalah baik tetapi tidak bermakna menghapuskan cara hidup Islam. Tetapi ramai yang lupa. Apabila Islam ditinggalkan, keharmonian itu susah untuk dikekalkan. Zaman kegemilangan Islam menyaksikan pemerintahan khalifah berjaya ditegakkan selama belasan abad. Kita Malaysia sudah hampir 52 tahun merdeka. Masih terlalu awal mengatakan sistem kita sudah berkesan bukan? Mengapa tidak melihat contoh yang telah bertahan belasan abad?

Adalah mulia jika kita mahu memperjuang bangsa, tetapi lebih mulia lagi kita perjuangkan agama bersama, buanglah istilah 'aku hanya perjuang bangsa, hal agama biarlah orang agama selesaikan'. Ini adalah salah kerana semua yang beragama Islam itu terutama Melayu wajib mencegah yang ma'ruf dan meninggalkan yang mungkar. Pemimpin kita semuanya hebat kerana berjaya mengekalkan keamanan Malaysia sehingga ke hari ini. Tetapi mereka akan menjadi lebih hebat jika dapat meningkatkan semula Islam itu sebagai cara hidup. Pemimpin bukanlah orang yang tidak bijak. Mereka nampak semua ini. Hanya menunggu untuk dilaksanakan. Tidak usah tunggu. Laksanakanlah. Pasti akan ramai yang menyokong termasuk aku. Tingkatkanlah ketuanan bangsa bersama agama. Pasti berjaya. Apa kata kita cuba.

AYAHKU ISLAM!


Dalam setiap siri modul ‘Ini Sejarah Kita’, pastinya ada satu soalan yang akan ditanya. Siapa ‘kita’ dalam ‘Ini Sejarah Kita’. Penting sekali untuk mengetahui siapa ‘kita’ sebenarnya.

Andai kamu mengatakan bahawa ‘kita’ adalah pelajar maka sejarahnya bermula dengan bagaimana kita mengenali alif ba ta, satu dua tiga, ABC dan lainnya.

Andai kamu mengatakan bahawa ‘kita’ adalah doktor maka sejarahnya bermula dengan kisah bagaimana kita mendapat tawaran untuk melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan.

Andai kamu mengatakan bahawa ‘kita’ adalah anak, maka sejarahnya bermula dengan kehidupan kita di alam rahim.

Andai kamu mengatakan bahawa ‘kita’ adalah Melayu maka sejarahnya bermula dengan Parameswara, kisah Lembah Bujang dan hal lainnya.

Tapi andai kamu mengatakan bahawa ‘kita’ adalah Muslim, maka sejarahnya akan menjadi begitu panjang.

Siapa Muslim? Muslim ini berasal dari kalimah Islam. Islam berasal dari kalimah Arab 'aslama' yang bermana menyerah. Contohnya, posmen aslama surat. Maksudnya posmen menyerahkan surat. Tapi apa maksud Islam? Menyerahkan diri kepada Allah.

Lain itu, Islam atau islam? ‘I’ huruf besar atau ‘i’ huruf kecil? Sebenarnya ‘i’ huruf kecil sebabnya menyerahkan diri kepada Allah adalah kata kerja. Posmen menyerahkan surat. “Menyerahkan’ itu kata kerja, bukan? Kalau kita adalah islam, bukan hanya pada kad pengenalan sahaja Islam, tapi kena buat islam itu. Kena pastikan islam kita adalah kata kerja bukan kata nama.

Kalau dah faham makna islam, maka sejarah kita bermula di mana? Nabi Adam itu islam ke? Nabi Yusuf islam ke? Islam itu maksudnya menyerahkan diri kepada Allah. Nabi Adam menyerahkan diri kepada Allah tak ? Dia menyerahkan diri kepada Allah, bukan ? Maka Nabi Adam juga adalah Islam.

Cuba tengok Surah Al Baqarah ayat 131-133.

(Ingatlah) ketika Tuhannya berfirman kepadanya: "Serahkanlah diri (kepadaKu wahai Ibrahim)!" Nabi Ibrahim menjawab: "Aku serahkan diri (tunduk taat) kepada Tuhan Yang Memelihara dan mentadbirkan sekalian alam". Dan Nabi Ibrahim pun berwasiat dengan ugama itu kepada anak-anaknya, dan (demikian juga) Nabi Yaakub (berwasiat kepada anak-anaknya) katanya: "Wahai anak-anakku! Sesungguhnya Allah telah memilih ugama (Islam) ini menjadi ikutan kamu, maka janganlah kamu mati melainkan kamu dalam keadaan Islam". (Surah Al Baqarah: 131-132)

Penting ke bangsa? Siapa yang jadikan bangsa? Allah yang jadikan bangsa.

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu). (Surah AlHujurat:13)

Di sisi Allah tidak penting bangsa. Allah yang menjadikan bangsa dan seandainya Allah melihat bangsa seseorang, zalimlah Allah bukan? Bangsa bukan pilihan. Emak kita Melayu, ayah kita Melayu, maka jadilah kita berbangsa Melayu.

Apa yang Allah tengok? Iman dan amal tidak kisahlah kita hodoh macam mana pun, tidak kisahlah kita bangsa apa pun. Semua akan masuk syurga sekiranya iman dan amalnya baik.

Kita mesti meletakkan Islam lebih daripada bangsa.

Itu sebabnya ada satu kisah berkenaan Salman Al-Farisi. Salman duduk dengan puak Arab yang lain. Puak-puak ini pun cakaplah, "Ini dari Bani Tamim; yang itu dari Bani Ghathafan; dan yang lainnya dari Bani Khuza'ah." Salah seorang dari puak ini pun tanya kat Salman, “Kau dari puak mana?” Apa kata-kata Salman yang masyhur? ‘Abil islamun, la abaali siwahun, hiina iftaqarrun bi qais au tamimun’ – Ayahku adalah islam, tidak ada ayah selainnya di saat manusia lain berbangga-bangga dengan puak Qais atau Tamim.

Aku berbangga ayahku adalah Islam.

Salman cuba sampaikan kat diorang yang Salman berbangga ayahnya Islam. Apa maksud ayah kita adalah Islam? Maksudnya semua orang Islam itu adalah adik beradik kita. Kalau kita kata ayah kita adalah Encik S, maka adik beradik kandung kita sahaja adalah adik beradik kita. Tapi kalau ayah kita adalah Islam, semua orang Islam adalah adik beradik kita. Faham ke?

Ada satu kisah berkenaan Mus’ab bin Umair dan saudara kandungnya Abu Aziz bin Umair. Mus’ab seorang Muslim manakala Abu Aziz pula tidak beriman kepada Allah. Abu Aziz ditawan oleh tentera Muslimin di dalam peperangan Badar. Apabila Mus’ab melihat saudara kandungnya sendiri ditahan, Mus’ab tidak meminta agar saudara kandungnya dibebaskan, sebaliknya Mus’ab meminta seorang Ansar mengikat adiknya dengan lebih kuat kerana ibu mereka seorang hartawan dan tentera Muslimin boleh meminta wang tebusan yang lebih tinggi. Abu Aziz terkejut mendengar pernyataan itu dan bertanyakan Mus’ab mengenai kata-katanya. Mus’ab berkata bahawa lelaki Ansar itu adalah saudaranya dan bukannya Abu Aziz kerana lelaki Ansar itu adalah Muslim.

Kefahaman Mus'ab terhadap Islam menyebabkan dia menganggap lelaki Ansar tersebut adalah adik beradiknya bukan adik kandungnya yang kafir.

Amatlah malang orang yang tidak faham apa itu Islam. Amatlah malang mereka yang berjuang untuk bangsa dan bukannya Islam.

Penting untuk kita memahami Islam kerana dengan memahaminya, kita tidak akan menganggap isu Palestin adalah isu bangsa Arab, sebaliknya ia adalah isu Islam.

Saya masih mengingati kata-kata seorang muslimin semasa tayangan “Baitul Maqdis, Bumi yang Dijanjikan’ dahulu. Katanya, “Anak-anak yang ada ada dalam tayangan ini adalah anak-anak kamu. Lelaki-lelaki yang ada di dalam tayangan ini adalah ayah dan abang kamu. Ibu-ibu yang ada dalam video ini adalah ibu-ibu kamu”. Mengertikah kamu kata-kata itu?

Penulis : Jom gi ISK...Kenal tujuan hidup ini..

Sumber : Artikel Syok.org

Protocol of Zion!! - Must Read

Sebelum tu aku akan perkenalkan istilah dahulu....

1. Jews = Orang Yahudi
2. Gentiles/Goyyim = Non - Jews, Orang bukan yahudi yg Yahudi anggap binatang berkaki dua.. inferior races..


Protocol No 1 :

Behold the alcoholic animals, bemused with drink, the right to an immoderate use of which comes along with freedom. It is not for us and ours to walk that road. The peoples of the GENTILES are bemused with alcoholic liquors; their youth has grown stupid on classicism and from early immorality...



Ini merupakan salah satu yg terkandung dalam protokol no 1.. yahudi x minum arak malah sangat2 melarang kaum kerabat mereka meminum arak tetapi merekalah merupakan tokey arak2 berjenama (Mantini, carlsberg, Jack Hunter, Heineken) untuk diminum oleh orang Gentiles......

Henry ford menulis bahawa keuntungan penjulan arak mengalir dgn begitu banyaknya ke poket yahudi...

Pihak yahudi menggunakan arak untuk menidakwaraskan pemikiran Gentiles supaya mereka mabuk dan tidak berfikir pasal perkara2 keutamaaan seperti agama, ekonomi dan ilmu....

Bila fikiran tidak waras dan mabuk.. maka takde apa2 berguna pon..

Arak termaktub dalam al Quran adalah memabukkan dan haram....

yahudi punye!!







WE HAVE FOOLED, BEMUSED AND CORRUPTED THE YOUTH OF THE "GENTILES" BY REARING THEM IN PRINCIPLES AND THEORIES WHICH ARE KNOWN TO US TO BE FALSE ALTHOUGH IT IS THAT THEY HAVE BEEN INCULCATED.....

Mereka mengajar kita dgn teori yg salah dan tidak masuk akal tetapi dijadikan seolah2 macam satu fakta yg perlu diterima....

Pihak yahudi laknat telah mengeluarkan Teori Darwin yg dipaksa kita menganutnya bagi yg mengambil Subject Genetic, Cell Biology, Molecular Biology....Teori ini dianut oleh kebanyakkan saintis genetic dan molecular biology di dunia ini.... padahal alquran mnyatakan kite semua berasal dari nabi adam a.s....

Lagi satu fakta yg pihak yahudi keluarkan adalah memakan organ dalaman seperti hati baik untuk kesihatan seperti mana kita belajar dalam bab2 pemakanan....

namun Nabi kita x menggalakkan kita makan organ dalaman...ini disebabkan hati merupakan organ di mana segala toksin, bahan beracun dikumpulkan untuk dineutralkan.... so kat hati merupakan tempat di mana kepekatan toksin paling tinggi....





nilah mamat darwin nie...





Protocol No.2
Through the Press we have gained the power to influence while remaining ourselves in the shade; thanks to the Press we have got the GOLD in our hands, notwithstanding that we have had to gather it out of the oceans of blood and tears.



Penguasaan terhadap berita mebolehkan yahudi laknat mencuri, mrompak, menindas ,membunuh tanpa berasa apa2 kerana telah ditutup oleh media yg dikuasai oleh mereka....Dipaparkan dalam berita adalah Israel diserang oleh mortar dan roket oleh pihak palestine namun yg tidak dipaparkan adalah serangan tersebut tidak mengena apa2 pon tetapi tindakbalas Israel bunuh berpuluh2 org balas dendam kepada serangan roket tersebut tidak pula dipaparkan dlm berita CNN, BBC dan banyak lagi agensi berita 7 yang menjadi pengikut yahudi....

melalui media juga pihak Yahudi laknat merompak hasil dan ekonomi gentiles melalui berita ekonomi yang entah betul atau tidak, melalui spekulasi yg ditimbulkan dalam media berkenaan yang menaikkan atau menurunkan harga minyak, harga komoditi lain...

cnn..


bbc..




Protokol No. 4...
It is for this reason that we must undermine faith, eradicate from the minds of the Gentiles the very principles of God and Soul, and replace these conceptions by mathematical calculations and material desires.


It is for this reason that we must undermine faith, eradicate from the minds of the Gentiles the very principles of God and Soul, and replace these conceptions by mathematical calculations and material desires.

Yahudi laknat telah menerapkan ajaran, pemahaman, amalan yg melarikan minda Gentiles dari mengingati Tuhan dan agama. Mereka telah menerapkan budaya hedonisme iaitu kegilaan melampau kepada hiburan. Cthnya Hollywood...., WWE, American Idol, Akademi Fantasia, One in a Million dan byk lagi yang terlalu panjang nak disebut di sini...

dalam masa sama budaya pornografi iaitu film lucah, film blue, pastu artis luar negara bersekedudukan tanpa nikah sehingga melahirkan anak seperti Bratt Pitt dan Angelina Jolie...

Budaya materialisme iaitu bertuhankan kebendaan juga diterapkan dengan pelbagai jenama mewah seperti Georgio Amani, Nike, Adidas, dan byk lagi......

jom same2 kite menuju puncak! haha..




Protokol No. 7...
Throughout World... we must create ferments, discords and hostility... we must use great cunning... during negotiations... we shall keep... the mask of honesty... In this way... the Goyim... will still continue to accept us as the... saviours...


Berdasarkan protokol ni Yhudi laknat telah memanipulasi media yg dikuasai oleh mereka seperti CNN, BBC, FoxTV dan Hollywood untuk menunjukkan mereka adalah golongan penyelamat dan golongan baik yg jujur....

Lihatlah byk film dari Hollywood yang memaparkan yahudi adalah golongan baik dan penyelamat...Contoh, Dont Mess Up With Zohan....


Protokol No.9..
WE HAVE FOOLED, BEMUSED AND CORRUPTED THE YOUTH OF THE "GENTILES" BY REARING THEM IN PRINCIPLES AND THEORIES WHICH ARE KNOWN TO US TO BE FALSE ALTHOUGH IT IS THAT THEY HAVE BEEN INCULCATED.....

Ini merupakan Protokol Zion yg mereka gunakan utk sebarkan dakyah IQ dan EQ boleh diwarisi

Fakta bahawa kecerdikan boleh diwarisi secara genetic merupakan satu dakyah Yahudi laknat untuk membuatkan seseorang itu x berusaha sbb dia menganggap bahawa bapa atau ibunya dah pandai, dia tidak berusaha, atau dia tidak berusaha sbb dia dah tahu dia takkan pandai dah disebabkan genetic dia tak pandai...


Protocol No 11...
The GOYIM are a flock of sheep, and we are their wolves. And you know what happens when the wolves get hold of the flock?


Sepeti mana seekor anjing pengembala mengawal beratus2 ekor kambing seperti itu juga Yahudi laknat nak wat kat Gentiles......walaupon mereka sedikit sahaja di dunia ni namun mereka cuba menguasai Gentiles yg jauh lebih banyak dengan kepakaran, ilmu, ekonomi mereka.....


SECRET MASONRY WHICH IS NOT KNOWN TO, AND AIMS WHICH ARE NOT EVEN SO MUCH AS SUSPECTED BY, THESE "GOY" CATTLE, ATTRACTED BY US INTO THE "SHOW" ARMY OF MASONIC LODGES IN ORDER TO THROW DUST IN THE EYES OF THEIR FELLOWS



Freemason merupakan salah satu pertubuhan yg merupakan cabang zionisme untuk melaksanakan Protocol of Zion dan menyesatkan Gentiles....para freemason menyusup dalam Islam dan membawa fahaman Islam Liberal...salah satu pengikut freemason membawa Islam liberal adalah Amina Wadud yang menjadi Imam dalam solat berjemaah bersama orang lelaki...

amina wadud...


freemason... aku dah bnyk trgkan pasal freemason nie...




Protocol No. 12
NOT A SINGLE ANNOUNCEMENT WILL REACH THE PUBLIC WITHOUT OUR CONTROL. Even now this is already being attained by us inasmuch as all news items are received by a few agencies, in whose offices they are focused from all parts of the world. These agencies will then be already entirely ours and will give publicity only to what we dictate to them..


NOT A SINGLE ANNOUNCEMENT WILL REACH THE PUBLIC WITHOUT OUR CONTROL. Even now this is already being attained by us inasmuch as all news items are received by a few agencies, in whose offices they are focused from all parts of the world. These agencies will then be already entirely ours and will give publicity only to what we dictate to them..

Kebanyakkan berita yang disampaikan di dunia ini kebanyakkan adalah tipu daya Yahudi laknat. tambah2 dari CNN, BBC dan beberapa lagi siaran berita yg dikuasai oleh Yahudi...tengoklah...mereka telah meracuni pemikiran masyarakat dunia dengan ketakutan terhadap Islam iaitu Islamfobia dgn mengatakan bahawa Islam adalah agama terrorisma, agama keganasan....

dalam masa sama segala berita tentang kegasansan Yahudi di palestine telah diubahsuai agar segala keganasan itu tidak nampak di kaca mata masyarakat dunia...

selain itu, media yang dikuasai oleh mereka telah menerapkan budaya hedonisme terhadap masyarakat gentiles, iaitu kegilaan terhadap hiburan yang melampau sehingga menjadikan pemuda pemudi Gentiles lalai dari tanggungjawab sebenar....



Protokol No. 13..
In order to distract people who may be too troublesome from discussions of questions of the political we are now putting forward what we allege to be new questions of the political, namely, questions of industry. In this sphere let them discuss themselves silly! The masses are agreed to remain inactive, to take a rest from what they suppose to be political (which we trained them to in order to use them as a means of combating the GOY governments) only on condition of being found new employments, in which we are prescribing them something that looks like the same political object. In order that the masses themselves may not guess what they are about WE FURTHER DISTRACT THEM WITH AMUSEMENTS, GAMES, PASTIMES, PASSIONS, PEOPLE'S PALACES .... SOON WE SHALL BEGIN THROUGH THE PRESS TO PROPOSE COMPETITIONS IN ART, IN SPORT IN ALL KINDS

yahudi laknat telah melarikan pemikiran kita dari keutamaan kita seperti mencari ilmu, menasihati sesama Muslim dengan pelbagai hiburan melampau seperti Hollywood, pastu selalu menerapkan tentang fahaman karut marut dalam cerita mereka yang fantasi... supaya kita lalai dan leka dari memikirkan Tuhan dan perkara yang penting....

WE FURTHER DISTRACT THE GENTILES YOUTH WITH AMUSEMENTS, GAMES, PASTIMES, PASSIONS, PEOPLE'S PALACES .... SOON WE SHALL BEGIN THROUGH THE PRESS TO PROPOSE COMPETITIONS IN ART, IN SPORT IN ALL KINDS


Bagi memastikan kejayaan usaha2 memonopoli dan mempercepatkan proses keruntuhan Gentiles, Yahudi laknat mengadakan spekulasi dan menyebarkan projek mewah, pesta2 serta pelbagai bentuk hiburan lain di kalangan bangsa bukan Yahudi kerana semua ini akan menelan kekayaan mereka... Untuk mengalih perhatian orang bukan Yahudi daripada memikirkan persoalan politik, maka agen Yahudi hendaklah membawa mereka kepada kegiatan-kegiatan hiburan, olahraga, pesta-pesta, pertandingan kesenian, kebudayaan dan lain-lain lagi.

Ini telah berlaku pada malam 1 Januari 2009....Banyak mat2 rempit dan muda mudi telah merayakan sambutan tahun baru dengan hiburan dan perkara2 maksiat....sepatutnya mereka berada dirumah membuat perkara2 berfaeadah ataupun tidur di rumah sendiri disebabkan sunnatullah siang utk bekerja malam utk berehat, beribadat dan tido....tetapi apa yang berlaku pada malam 1 Januari...byk muda mudi Melayu Islam yang dah masuk perangkap Yahudi...

Satu lagi ejen2 yang nak melalaikan muda mudi Gentiles adalah film2 dari Hollywood, World Wrestling Entertainment, Akademi Fantasia, rancangan hiburan yang melalaikan byk kat TV...





Protokol No. 16..
We shall erase from the memory of men all facts of previous centuries which are undesirable to us, and leave only those which depict all the errors of the government of the GENTILES.

Yahudi laknat telah mengubah sejarah dunia dgn para orientalis menulis sejarah mengatakan Islam ini agama keganasan, mengembangkan Islam dgn perang dan mewujudkan peristiwa Holocoust untuk meraih simpati dunia supaya mereka dapat berbuat sesuka hati...Yahudi juga mengubah sejarah yg menyatakan kambing dimakan rasulullah dan mereka mengatakan kambing itu menyebabkan darah tinggi..

Begitulah kejinya Yahudi laknat menipu kita dan mengubah sejarah dunia agar semua benda baik Islam tidak dilihat dunia....

holocaust..


Protokol No. 20..
Economic crises have been produced by us for the Gentiles by no other means than the withdrawal of money from circulation. Huge capitals have stagnated, withdrawing money from States, which were constantly obliged to apply to those same stagnant capitals for loans. These loans burdened the finances of the State with the payment of interest and made them the bond slaves of these capitals .... The concentration of industry in the hands of capitalists out of the hands of small masters has drained away all the juices of the peoples and with them also the States ....


Ini menunjukkan bahawa segala krisis ekonomi sedunia yg berlaku beberapa kali semenjak 1929 sehinggalah krisis ekonomi dunia yg berlaku sekarang adalah kerja2 perancangan teliti para Yahudi laknat untuk menjatuhkan ekonomi negara lain yg dihuni oleh gentiles...apabila ini berlaku maka salah satu pengikut yahudi2 laknat berkenaan seperti bank Dunia dan IMF akan menawarkan pinjaman dengan bunga yang tinggi dan syarat yang pelik2 untuk bertujuan menguasai negara tersebut...

Mereka mengaut keuntungan atas penindasan terhadap orang lain dan kerja2 ini diketuai oleh Yahudi laknat Rothchilds yang memiliki bank of Rothchilds (bank tertua dan terkaya dunia), Firma kewangan J.P. Morgan, Firma Kewangan Goldman Sach dan firma kewangan Jacob, Kuhn, Loeb and Co.




YOU ARE AWARE THAT THE GOLD STANDARD HAS BEEN THE RUIN OF THE STATES WHICH ADOPTED IT, FOR IT HAS NOT BEEN ABLE TO SATISFY THE DEMANDS FOR MONEY, THE MORE SO THAT WE HAVE REMOVED GOLD FROM CIRCULATION AS FAR AS POSSIBLE.




Untuk pengetahuan semua, 3 benda paling berharga dan bernilai tinggi bagi manusia adalah:

1. Makanan
2. Emas
3. Perak

Yahudi laknat telah membuatkan emas bukan utk alat tender bill atau matawang utk jual beli melalui Akta Federal reserve 1913. Mereka telah membuat akta supaya perdagangan, jual beli dan urusan kewangan mestilah menggunakan wang kertas fiat iaitu US Dollar. Wang kertas fiat tidak mempunyai nilai sebenar dimana nilainya bergantung kepada pasaran, permintaan dan penawaran. Emas telah dirompak oleh Yahudi dari negara2 gentiles melalu penjajahan imperialisme mereka utk mereka simpan kerana mereka mengetahui kekuatan nilai emas

Untuk memastikan kita mempunyai smpanan dlam bentuk yang bernilai dan ada kekuatan, aku menyeru warga syok membeli Kijang Emas yang dikeluarkan oleh bank negara dan dijual di Maybank. Emas 9999 (99.99% )

Ada 3 bentuk kijang emas boleh dibeli dan harga dia hari ini

1. 1 oz=RM 3200
2. 1/2 oz=RM 1630
3. 1/4 oz=RM 830



Protocol No. 22: The Power of Gold..
IN OUR HANDS IS THE GREATEST POWER OF OUR DAY - GOLD: IN TWO DAYS WE CAN PROCURE FROM OUR STOREHOUSES ANY QUANTITY WE MAY PLEASE.



Mmg tidak dinafikan bahawa yahudi telah menguasai kebanyakkan emas di dunia ini melalui Akta Federal Reserve yang ditandatangani oleh President Woodrow Wilson pada tahun 1913. Pada masa tu semua emas mestilah diserahkan kepada Federal reserve bank (yang merupakan bank persendirian yang dikuasai oleh Yahudi laknat seperti Rothchilds, Rockefeller, J.P. Morgan. Colenel House, Krupp, dan beberapa lagi Yahudi yang kaya raya) untuk ditukarkan kepada satu bil tender yang skang dikenali sebagai dollar US. Emas pada masa tu mestilah diserahkan kepada federal reserve dan sesapa yang simpan emas akan kena penjara dan denda. so semua orang kat US tukar emas kat ferderal reserve dan simpanan emas kat yahudi2 laknat tersebut bertambah...

Woodrow Wilson...


J.P Morgan..

2 tahun kemudian, kertas tender bill berkenaan telah dijatuhkan nilainya sebanyak 41% dimana masa awal2 tukar emas nilainya 1 tender bill tu bersamaan satu auns emas. tetapi nilainya telah dijatuhkan sebanyak 41% dimana tender bill tersebut tak dapat lagi beli emas sebanyak 1 auns

Dalam al-Quran menyatakan barang berharga bagi manusia mengikut keutamaan di bawah adalah

1. Makanan
2. Emas
3. Perak....

tetapi kita dimomokkan oleh yahudi duit adalah perkara paling berharga pastu platinum pastu berlian.....

jadi adakah rancangan2 ini sudah berjaya dilaksanakan...? comen2..

Ulama juga perlu ditarbiyah-harakahdaily

6/8/09

Zulkifli Yahya
Tue | May 26, 09 | 12:13:24 pm MYT

Allahyarham Tuan Guru Haji Ahmad Yusof Pulau Pisang, Kedah pernah 'memarahi' seorang ahli Badan Perhubungan PAS Kedah kerana mengkritik Dewan Ulamak. Baginya institusi ulama sangat mulia kerana mereka adalah pewaris Nabi. Justeru, ia tidak wajar diperlekehkan.

Tindakan Tuan Guru Haji Ahmad Yusof yang dilakukan beliau di hadapan Almarhum Ustaz Fadzil Noor itu adalah betul. Dia mempertahankan kemuliaan institusi ulama. Namun tindakan individu yang mengkritik Dewan Ulamak itu juga tidaklah pula salah.

Beliau tidak bermaksud mengkritik kemuliaan institusi ulama sebagai pewaris nabi. Beliau hanya cuba mendedahkan kelemahan individu dalam kepimpinan ulama yang menyebabkan Dewan Ulamak tidak berperanan seperti yang sepatutnya.

Kepimpinan ulama dalam PAS bermula tahun 1983. Kemunculannya adalah seiring dengan kebangkitan revolusi Islam Iran pimpinan Ayatollah Khomeini. Tidaklah diketahui, ianya suatu perancangan, suratan atau kebetulan.

Selepas 27 tahun berlalu baru dapat dikenal pasti bahawa konsep kepimpinan ulama dalam PAS berbeza dengan di Iran. Kepimpinan ulama di Iran dikuasai dan didominasi oleh majlis syura ulamanya. Mereka benar-benar berautoriti, berwibawa, disegani dan dihormati. Ia menjadi tempat rujukan. Yang penting ialah tempat rujukan isu politik dan kepimpinan; yang sentiasa berubah dan bercelaru.

Adakah kepimpinan ulama dalam PAS begitu? Saya melontarkan soalan dan semua orang bebas memberikan jawapan. Tapi apa yang sangat pasti ialah 'kepimpinan ulama' dalam PAS diterima sebulat suara oleh setiap anggota PAS di mana-mana peringkat jua.

Kepimpinan ulama difahami sebagai kemimpinan mesti berteraskan Islam dan pemimpin adalah orang yang faham Islam atau menjadikan sumber ilmu Islam sebagai asas rujukan. Ia tidak mesti bermakna batang tubuh pemimpin mesti ulamak. Mohamad Sabu, Mahfuz Omar dan Salahuddin Ayub pernah memimpin Pemuda sekalipun mereka bukan ulama yang mendapat pendidikan formal di bidang agama.

Semua faham hal itu. Cuma, kalau 'itulah saja' maksud kepimpinan ulamak, maka ia tidak bermula dari tahun 1983. Mungkin sejak PAS ditubuhkan lagi, kepimpinan ulamak sudah bermula. Jangan lupa bahawa antara agenda penting terbit dari kepimpinan ulama ialah penubuhan Majlis Syura Ulamak yang dimasukkan dalam perlembagaan parti.

Selepas PAS Pusat merayakan Jubli Perak, kepimpinan ulamak nampaknya tidak sehebat kepimpinan ulamak di Iran yang benar-benar memperkasa majlis syura ulamak, sehingga keputusan entiti tersebut dipertikaikan lagi. Ulamak Iran juga tidak terdedah (atau mendedahkan diri) kepada kontroversi.

Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, Ustaz Mat Daud Iraqi baru-baru ini mengeluarkan kenyataan berhubung isu 'rasuah politik' dalam PAS yang mengundang kemarahan banyak pihak. Rasuah adalah kerja terkutuk yang sangat hina. Ia menjadi sebab musuh politik PAS, Umno, hancur lebur.

Dalam PAS jangankan perbuatan merasuah untuk naik jadi pemimpin, niat untuk merasuah dalam hati kecil pun seharusnya jangan ada. Ekoran kenyataan Ustaz Mat Daud itu, ramai tercari-cari siapa dia 'pemimpin terkutuk' yang ada dalam PAS itu.

Kenyataan itu bukan setakat mengundang keresahan pemimpin PAS, tapi membuka ruang yang sangat luas kepada anggota bukan PAS, khususnya Umno untuk mentohmah PAS. Ia memberi imej yang sangat buruk terhadap PAS. "Tengok, Umno dan PAS sama saja ... taik rasuah!"

Sakit telinga untuk mendengarnya sedangkan apa yang dicanangkan tidak berlaku pun. Kalaupun berlaku (andaian yang tidak masuk akal), apakah bijak menggunakan saluran media tali barut BN, yang tidak pernah bersimpati terhadap perjuangan Islam, untuk menyelesaikan masalah?

Laporkan saja pada jawatankuasa kerja PAS Pusat untuk diambil tindakan. Andai kenyataan liar seperti itu diucapkan oleh pemimpin bawahan PAS, ia tetap mencetuskan kontroversi. Apatah lagi yang mengucapkannya ialah Ketua Dewan Ulamak PAS.

Namun selagi kita manusia, ulama atau bukan ulama, tetap tidak tersisih dari melakukan kesalahan. "Nabi Muhammad adalah pemimpin dan juga imam. Ada ketika Baginda khusyuk solat sampai mengerjakan Maghrib empat rakaat tetapi kemudiannya ditegur makmum.

Rasulullah s.a.w. akur dan mengerjakan sujud sahwi," kata Dato' Dr Harun Din, Timbalan Mursyidul Am PAS. "Ini bukan kesilapan, tetapi petunjuk ringkas dari Rasulullah s.a.w. bahawa pemimpin boleh ditegur, dibantu dan diberi pandangan."

Betul, ulama boleh ditegur. Pengisian kepimpinan ulama juga boleh dipersoal atau diperbetulkan. Melakukan kesilapan adalah perkara biasa, tetapi apabila ulama yang melakukan kesilapan ia mesti dianggap luar biasa. Barulah institusi ulama akan dihormati. Justeru, ulamak juga perlukan pentarbiahan di samping mereka mentarbiyah orang lain. -

Sumber : harakahdaily.net

Penulis : Ulama pun kene tarbiyyah..Apa lagi manusia biasa macam aku ni..

Mutiara Kata

"Ayam di kepuk mati kelaparan, Itik di air mati kehausan; Alah sabung menang sorak, Ayam menang kampung tergadai," Aminuddin Baki, Pencetus GPMS
http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/SRmMm7RX4SI/AAAAAAAAAhA/HjV8wAxl8ng/s1600/welcome_03.png