Jadilah Golongan Ini..

"Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang makruf dan mencegah dari yang munkar; merekalah orang-orang yang beruntung"{Surah Ali Imran : Ayat 104}

Dear God, Thank you for this friendship..Alhamdulillah,,

9/27/09


Memang seronok mengimbau kembali zaman persekolahan yang indah dan penuh warna-warni...Banyak yang aku dapat di situ..Formal dan tak formal..malah aku dapat rasakan ilmu di sekolah menengah telah banyak membantuku membuat panduan kehidupan..Tempat yang menjadi medan aku mencari identiti..dan itulah yang aku pertahankan hingga hari ini..Meskipun telah banyak berkurangan...Namun akan aku cuba sematkan di hati...Sekuat yang mungkin...

Kawan-kawanlah antara yang banyak membantuku. Dan hingga hari ini masih aku rasakan keakraban kami. Walaupun semua sudah jauh dan dalam proses mencapai cita-cita..Kami masih boleh berjumpa dan bermesra seperti dahulu. Terasa baru semalam aku meninggalkan SMKA Pedas. Cara kami masih tidak banyak berubah. Cuma penampilan...Semoga kita akan terus berhubung dan bertanya khabar..Mudah untuk mengekalkan hubungan ini..Pelbagai laman sosial telah wujud dan mungkin ini yang membuatkan perjumpaan kali ini sangat indah..hehe..jiwangnya ayat aku...


Semoga berjumpa lagi masa akan datang...Teruskan hubungan ini...
Pedasian is da best!!

Gembira, kecewa, takut dan berharap...

9/20/09

Assalamualaikum....Sekali lagi berkesempatan merayakan hari kemenangan yang tak berapa nak menang ni..Walau apa pun, Selamat Hari Raya diucapkan kepada rakan-rakan seperjuangan dan pembaca apalahdayaku....Mohon maaf jika ada yang tersilap kata, tersalah tingkah laku...

Malam raya aku ni baru balik dari bertakbir dari rumah ke rumah. Bermula dari lepas isyak hingga pukul 12.30 tgh malam...Setiap tahun memang macam ni..Untuk memeriahkan rumah. Selepas bertakbir akan diberi jamu dan duit raya. Tak kira la besar ke, kecil ke, semua dapat duit raya..bayangkan kalau berbelas rumah pergi..Berapa banyak kali aku makan hingga dah tak larat..hehe..

Fuh...bila balik memang sangat penat dan kenyang...Sampai tak dapat tidur...Tu yang dok menulis kat sini...Sambil menonton sampaikan raya di tv3...Menunggu mata mengantuk...Esik tentu lagi penat dan kenyang...Raya memang macam tu la...baju raya tak gosok lagi...esok jugak kita gosok ek...Baju raya hitam..macam berkabung je..tapi hitam itu kan kualiti..hehe..nak sedapkan diri sendiri...


Antara sampul duit raya malam raya..haha..dah kerja pon leh dapat gak la...bagi tak pon...hm..apakah yang gembira, kecewa, takut dan berharap???

Gembira : Sebab nak raya la..Siapa tak gembira....kan...

Kecewa : Mungkin ramadhan ni masih dalam kegagalan...

Takut : Kegagalan ini akan berterusan...

Berharap : Bertemu lagi dengan ramadhan akan datang....InsyaAllah..

Selamat Hari Raya Aidilfitri lagi kawan2...Jemput la datang rumah ye...

Last 10 Days of Ramadan

9/13/09


Here are some tips of things we can do on the Night of Power and the time before and after it. (By: Abdul Malik Mujahid)

1. Take a vacation for Allah.

We take a break from our jobs for almost everything in life. Why not this time to focus on worshiping and thanking our Creator.

If this is not possible at least take a few days off if you can. This can make it easier to stay awake at night to do extra Ibadah, not having to worry about getting to work the next day. It will also facilitate doing Itikaf.

2. Do I'tikaf.

It was a practice of the Prophet to spend the last ten days and nights of Ramadan in the masjid for I'tikaf.

Those in I'tikaf stay in the masjid all this time, performing various forms of zikr (the remembrance of Allah), like doing extra Salat, recitation and study of the Quran. They do not go outside the masjid except in case of emergencies, therefore, they sleep in the masjid. Their families or the masjid administration takes care of their food needs. I'tikaf of a shorter period of time, like one night, a day or a couple of days is encouraged as well.

3. Make this special Dua.

Aisha, may Allah be pleased with her, said: I asked the Messenger of Allah: 'O Messenger of Allah, if I know what night is the night of Qadr, what should I say during it?' He said: 'Say: O Allah, You are pardoning and You love to pardon, so pardon me.' "(Ahmad, Ibn Majah, and Tirmidhi).

The transliteration of this Dua is "Allahumma innaka 'afuwwun tuhibbul 'afwa fa'fu 'annee"

4. Recite the Quran.

Perhaps you can choose Surahs or passages from the Quran, which you have heard in Tarawih this past Ramadan to recite.

If you attend a class where the recitation of the Quran is taught, this is a great time to put your knowledge into practice.

5. Reflect on the meaning of the Quran.

Choose the latest Surah or Surahs you've heard in Tarawih and read their translation and Tafseer. Then think deeply about their meaning and how it affects you on a personal level.

6. Get your sins wiped out.

Abu Huraira narrated that the Messenger said: Whoever stands (in prayer) in Laylatul Qadr while nourishing his faith with self-evaluation, expecting reward from Allah, will have all of his previous sins forgiven. [Bukhari and Muslim).

Don't just pray using the shorter Surahs that you know. Try to make your prayers longer, deeper and meaningful. If you are familiar with longer Surahs, read the translation and explanation and then pray reciting these Surahs, carefully reflecting on the meaning while you pray.

Even if you are only familiar with the shorter Surahs, read the translation and explanation beforehand, and then pray reflecting on the message of the Surahs.

This is a good way to develop the habit of concentration, even in regular prayers, where many of us tend to be fidgety and/or easily distracted.

7. Make a personal Dua list.

Ask yourself what you really want from Allah. Make a list of each and everything, no matter how small or how big it is, whether it deals with this world or not. Allah loves to hear from us. Once this list is ready, you can do three things:

* Ask Allah to give you those things
* Think about what actions you have taken to get those things
* Develop a work plan to get those things in future.

8. Evaluate yourself.

Ask yourself those questions that need to be asked. Do an evaluation of where you are and where you are going. Let this evaluation lead you to feel happiness for the good you have done and remorse for the bad you have done. This latter feeling should make it easier to seek Allah's sincere forgiveness when making the Dua mentioned in tip number one above.

9. Make long, sincere and deep Duas

One of the best times to do this is during the last part of the night.

Abu Huraira, may Allah be pleased with him, related that the Prophet said: When the last one-third of the night remains, our Lord, the Glorious One descends towards the heaven of the earth and proclaims: Who is that who supplicates for Me, and I grant his supplication? Who is that who begs Me for anything and I grant it to him? And who is that who seeks My forgiveness, and I forgive him? (Bukhari, Muslim).

That means for instance, waking up one hour before Suhoor time to ask Allah for anything and everything you want that is Halal. This can be done using the Duas of the Sunnah, but also Dua in your own language, with sincerity and conviction.

10. Memorize a different Dua every night

They don't have to be long. They can be just one line. And be sure to know what they mean generally at least, even if you don't know the exact translation in English.

You can put them on index cards (or and keep them with you during the day, glancing at them during work, while driving, waiting in line, etc.) Then practice them at night in prayer.

11. Have Iftar with the family

If you've spent Iftar time on weekdays in your cubicle at work alone with a couple of dates, now is the last few days you'll have this Ramadan to spend with your family. Use it wisely.

12. Take the family to Tarawih

Have your spouse and kids missed Tarawih most of Ramadan because you weren't there to drive them to the Masjid, which is too far away to walk to? If so, do all of yourselves a favour and bring everyone for Tarawih in these last ten nights.

13. Attend the Dua after the completion of Quran recitation

Almost all Masjids where the Imam aims to finish an entire reading of the Quran in Tarawih prayers in Ramadan will be completing their recitation in these last ten nights. They may try to end on one of the odd nights and read the Dua at the end of a reading of the Quran. Attend this particular night's Tarawih prayer with your family. See if you can attend different Masjids' Tarawih prayers the night they finish reading the Quran.

14. Finish reading a book on the Prophet

Read about the Prophet's life, which can increase your love for him and Islam by seeing how much he struggled for Allah's sake. It may inspire you to push yourself even harder during these last ten nights. This community is built on sacrifice.

15. Plan for the next year

Once you've done a self-evaluation, you can plan on where you want to go, at least in the next 12 months. Laylatul Qadr is a great night to be thinking about this (without taking away from your worship), since you'll Insha Allah, be in a more contemplative state. You may choose to dedicate one night of power for evaluation and one night for planning for the next year.

16. To do list for the Night of Power

Make a to do checklist for each Night of Power. This should define how you would like your night, the one better than a thousand months, to be used. Pick things from this list and define the sequence you would like to do things in. This will help you avoid wasting your time in unproductive chats which common in the festive atmosphere of Masjids at the Night of Power.

Abdul Malik Mujahid, is the President and Director of Sound Vision Foundation Inc. He is an Imam in the Chicago area and the Chairperson of the Council of Islamic Organizations of Greater Chicago (CIOGC).

Source : MuslimTorrent.com

Hadith keempat belas : Sebab-sebab kebinasaan seseorang..

9/4/09



Dari Abu Hurairah Ra. ia berkata: Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam bersabda, "Akan datang suatu zaman saat itu orang yang beriman tidak akan dapat menyelamatkan imannya, kecuali bila dia lari membawanya dari puncak bukit ke puncak bukit yang lain dan dari suatu gua ke gua yang lain. Maka apabila zaman itu telah tiba, segala mata pencarian (pendapatan kehidupan) tidak dapat diperoleh kecuali dengan melaksanakan sesuatu yang menyebabkan kemurkaan Allah Subhanahu wa Ta’ala. Apabila ini telah terjadi, maka kebinasaan seseorang adalah dari sebab mengikuti kehendak isteri dan anak-anaknya. Kalau ia tidak mempunyai isteri dan anak, maka kebinasaannya dari sebab mengikuti kehendak kedua orang tuanya. Dan jikalau orang tuanya sudah tidak ada lagi, maka kebinasaannya dari sebab mengikuti kehendak keluarganya atau dari sebab mengikuti kehendak tetangganya". Sahabat bertanya, "Wahai Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam, apakah maksud perkataan engkau itu?" (kebinasaan seseorang karena mengikuti kemahuan isterinya, atau anaknya, atau orang tuanya, atau keluarganya, atau tetangganya). Nabi Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam menjawab, "Mereka akan menghinanya dengan kesempitan kehidupannya. Maka ketika itu lalu dia menceburkan dirinya di jurang-jurang kebinasaan yang akan menghancurkan dirinya.
(HR Baihaqi)

Keterangan
Benar sekali sabda Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam ini. Banyak orang yang mengetahui perkara-perkara yang diharamkan dalam agama namun oleh karena mengikuti kemahuan isteri, anak, orang tua, keluarga atau tetangganya, dia sanggup menceburkan diri ke dalam jurang kemaksiatan demi untuk memuaskan hati mereka.

Penulis : Firman Allah "Peliharalah dirimu dan ahli keluargamu dari azab api neraka"-Al-ayat

Mutiara Kata

"Ayam di kepuk mati kelaparan, Itik di air mati kehausan; Alah sabung menang sorak, Ayam menang kampung tergadai," Aminuddin Baki, Pencetus GPMS
http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/SRmMm7RX4SI/AAAAAAAAAhA/HjV8wAxl8ng/s1600/welcome_03.png