Jadilah Golongan Ini..

"Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang makruf dan mencegah dari yang munkar; merekalah orang-orang yang beruntung"{Surah Ali Imran : Ayat 104}

Dear God, Thank you for this friendship..Alhamdulillah,,

9/27/09


Memang seronok mengimbau kembali zaman persekolahan yang indah dan penuh warna-warni...Banyak yang aku dapat di situ..Formal dan tak formal..malah aku dapat rasakan ilmu di sekolah menengah telah banyak membantuku membuat panduan kehidupan..Tempat yang menjadi medan aku mencari identiti..dan itulah yang aku pertahankan hingga hari ini..Meskipun telah banyak berkurangan...Namun akan aku cuba sematkan di hati...Sekuat yang mungkin...

Kawan-kawanlah antara yang banyak membantuku. Dan hingga hari ini masih aku rasakan keakraban kami. Walaupun semua sudah jauh dan dalam proses mencapai cita-cita..Kami masih boleh berjumpa dan bermesra seperti dahulu. Terasa baru semalam aku meninggalkan SMKA Pedas. Cara kami masih tidak banyak berubah. Cuma penampilan...Semoga kita akan terus berhubung dan bertanya khabar..Mudah untuk mengekalkan hubungan ini..Pelbagai laman sosial telah wujud dan mungkin ini yang membuatkan perjumpaan kali ini sangat indah..hehe..jiwangnya ayat aku...


Semoga berjumpa lagi masa akan datang...Teruskan hubungan ini...
Pedasian is da best!!
Posted by Insan Biasa at 3:26 PM  
9 comments
ProfHussaini said...

Dah la muaz..
Assobiyah pulak..

Ni yang tak best ni..

Nway,
Ana pun sempat bersama dengan rakan2
Alangkah indahnya saat2 sekolah dulu
Mmg biahnya indah, ATAU kita masih suci dahulu?

Hati kita bagaimana ya sekarang?
Masa depan bagaimana pula?
Ada bekalan utk dibawa?

September 28, 2009 at 1:37 AM  
Insan Biasa said...

ana lain sikit..sbnrnye ana rase diri kat sekolah dulu lagi baik dari skrg...skrg cuma cuba mempertahankan apa yang ada di sekolah dulu...bertambahnya tak..harap sahabat mcm anta la nak tambahkan...hehe..hati ini seperti ombak yang tak pernah tenang...masih terumbang ambing...tenggelam seketika...kemudian timbul kembali...kemudian tenggelam balik..

September 29, 2009 at 10:23 PM  
ProfHussaini said...

Wa'alaikumussalm

Jemput la masuk, ana dah lma dah beraya kat post ni... mrGHA ni siapa ya?

Jemput la minum air sirap ni.. haaa.. yang tu, yang ni ana punya...

Kuih popia ni sedap.. yang lain biasa2 je...

Pasni ziarah blog ana pula ya... tuan rumah macam tak layan je kita.. haa.. kuih arab ni pun sedap juga (kemengarutan diteruskan)

October 4, 2009 at 6:48 AM  
Insan Biasa said...

ape la ko ngarut ni hussaini..hehe

October 5, 2009 at 7:07 PM  
Anonymous said...

loni lg baek hape...
tahniah sbb brjye ubh diri...
1 je x brubh-ubh....
anta ni pemarah maa....
ha3...

October 31, 2009 at 2:13 AM  
Insan Biasa said...

erk??pemarah ke??hehe..sori...tp leh bgtau tang mane ana marah tu??hehe..kadang2 tak perasan..sape ni ek??

November 1, 2009 at 2:35 PM  
Anonymous said...

biarlah rahsia....hah3...

November 1, 2009 at 8:08 PM  

Post a Comment

Mutiara Kata

"Ayam di kepuk mati kelaparan, Itik di air mati kehausan; Alah sabung menang sorak, Ayam menang kampung tergadai," Aminuddin Baki, Pencetus GPMS
http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/SRmMm7RX4SI/AAAAAAAAAhA/HjV8wAxl8ng/s1600/welcome_03.png