Jadilah Golongan Ini..

"Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang makruf dan mencegah dari yang munkar; merekalah orang-orang yang beruntung"{Surah Ali Imran : Ayat 104}

Gembira, kecewa, takut dan berharap...

9/20/09

Assalamualaikum....Sekali lagi berkesempatan merayakan hari kemenangan yang tak berapa nak menang ni..Walau apa pun, Selamat Hari Raya diucapkan kepada rakan-rakan seperjuangan dan pembaca apalahdayaku....Mohon maaf jika ada yang tersilap kata, tersalah tingkah laku...

Malam raya aku ni baru balik dari bertakbir dari rumah ke rumah. Bermula dari lepas isyak hingga pukul 12.30 tgh malam...Setiap tahun memang macam ni..Untuk memeriahkan rumah. Selepas bertakbir akan diberi jamu dan duit raya. Tak kira la besar ke, kecil ke, semua dapat duit raya..bayangkan kalau berbelas rumah pergi..Berapa banyak kali aku makan hingga dah tak larat..hehe..

Fuh...bila balik memang sangat penat dan kenyang...Sampai tak dapat tidur...Tu yang dok menulis kat sini...Sambil menonton sampaikan raya di tv3...Menunggu mata mengantuk...Esik tentu lagi penat dan kenyang...Raya memang macam tu la...baju raya tak gosok lagi...esok jugak kita gosok ek...Baju raya hitam..macam berkabung je..tapi hitam itu kan kualiti..hehe..nak sedapkan diri sendiri...


Antara sampul duit raya malam raya..haha..dah kerja pon leh dapat gak la...bagi tak pon...hm..apakah yang gembira, kecewa, takut dan berharap???

Gembira : Sebab nak raya la..Siapa tak gembira....kan...

Kecewa : Mungkin ramadhan ni masih dalam kegagalan...

Takut : Kegagalan ini akan berterusan...

Berharap : Bertemu lagi dengan ramadhan akan datang....InsyaAllah..

Selamat Hari Raya Aidilfitri lagi kawan2...Jemput la datang rumah ye...
Posted by Insan Biasa at 12:48 AM  
2 comments
ProfHussaini said...

huhu

Selamat hari raya

Wah~Seronok la nta dapat duet raya..

Jeles ni ><

September 20, 2009 at 10:42 PM  
Insan Biasa said...

Hehe..alhamdulillah..rezki..tapi memang duit raye kau tahun ni menyusut 90%...huhu

September 22, 2009 at 6:35 PM  

Post a Comment

Mutiara Kata

"Ayam di kepuk mati kelaparan, Itik di air mati kehausan; Alah sabung menang sorak, Ayam menang kampung tergadai," Aminuddin Baki, Pencetus GPMS
http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/SRmMm7RX4SI/AAAAAAAAAhA/HjV8wAxl8ng/s1600/welcome_03.png