Jadilah Golongan Ini..

"Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang makruf dan mencegah dari yang munkar; merekalah orang-orang yang beruntung"{Surah Ali Imran : Ayat 104}

10 sebab kenape aku kene bersyukur....

3/2/09



Baru-baru ni aku kemalangan sikit. Fist time jatuh motor..eheh..Sekaligus mencalarkan rekod aku tak penah jatuh...Nak elak orang keluar dari simpang..hehe..Tapi Fikir-fikir balik, banyak pulak bende yang aku rase sangat bernasib baik...Alhamdulillah...Kenape ek...em...

1. Aku selamat. Rasenye bawak dalam 70km/h jugak...Sempat brek sikit-sikit sebelum
terhumban...huhu..Alhamdulillah..
2. Aku jatuh dalam lopak air, impact die kurang la sikit. Tanah pon lembut..Tapi basah kuyup
la..hee..Alhamdulillah..
3. yang ade kat aku tym tu hand fon je..Aku hempap jugak fon tu sebab letak dalam beg kecik
bahagian depan..Alhamdulillah,,satu pon tak rosak.
4. hand fon to tak rosak gak walaupun sume dah belumpur...tak tau la pasni camne..harap ok la
lame-lame...huhu..alhamdulillah..
5. Aku tak bawak laptop. Laptop dalam kete mak induk yang jalan depan aku...Selalunye
memang aku bawak laptop dalam rage motor tu..Kalau bawak la...memang tak hidup laptop
tu..huhu..alhamdulillah
6. Aku eksident dekat dengan taman rumah sedare,, Lepas tu bleh la gi umah die..Mandi.
..huhu..Alhamdulillah
7. Aku jalan dgn mak induk.Selalu jalan sorang-sorang. Sebab hari tu die mintak bawakkan
motor tu balik tempat die. So ade la org nak tolong hantar aku balik lanchang.. Kalo tak
tepakse tipon mak la...huhu.Alhamdulillah
8. Motor yang eksiden tu bukan motor aku..Motor mak induk aku..Die suh bawakkan..So
selamat lagi moto aku..huhu..alhamdulullah..
9. Aku jatuh kat kawasan pekan..Bukan jalan sunyi..sebab jalan yg aku lalu memang banyak
jalan sunyi..takde orang...huhu..Alhamdulullah.
10. Motor tu bleh la idup lagi..just handle dgn lampu depan je teruk sikit..harap-Harap tak teruk
sangat la nak kene bayar..lagipon org yg kuar simpang tu nak tolong bayar sikit
gak..hehe..Alhamdulillah

Hehe..sebenarnye banyak lagi sebab kene bersyukur kan..Tapi saje letak 10..Sebab kalo letak 11 ke..12 ke..tak sedap plak bunyi dei..kui2..ape2 pon..aku ok..so, kepade sume peminat, jangan risau k...hehe..jgn mare...K...jage diri..jage iman..Wassalam..
Posted by Insan Biasa at 5:40 PM  
0 comments

Post a Comment

Mutiara Kata

"Ayam di kepuk mati kelaparan, Itik di air mati kehausan; Alah sabung menang sorak, Ayam menang kampung tergadai," Aminuddin Baki, Pencetus GPMS
http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/SRmMm7RX4SI/AAAAAAAAAhA/HjV8wAxl8ng/s1600/welcome_03.png