Jadilah Golongan Ini..

"Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang makruf dan mencegah dari yang munkar; merekalah orang-orang yang beruntung"{Surah Ali Imran : Ayat 104}

Gerakan Freemason Sedunia - Harun Yahya

5/28/09


Alhamdulillah, setelah seminggu aku habis lagi baca satu lagi buku Harun Yahya. Gerakan Freemason Sedunia. Buku tak tebal pun. Sebab sifat malas yang tebal. Dah seminggu baru nak habis baca. Apa pun aku nak kongsi sedikit berkenaan pembacaan ini. Walaupun ada yang lebih memahami tentang freemason ni, aku tetap nak keluarkan pendapat. Setelah membaca sekerat dua..Sampaikanlah ilmu itu walau se-ayat pun..Betul tak..?

Freemason secara umumnya adalah gerakan anti agama. Walaupun mereka tetap menjalankan beberapa upacara ritual, mereka tetap menolak Tuhan. Gerakan ini hanya percaya manusia yang mempunyai kedudukan tertinggi akan dianggap sebagai Tuhan. Tidak hairanlah gerakan ini berasal dari Mesir purba yang mengagungkan firaun sebagai Tuhan kerana kedudukannya. Gerakan inilah yang telah memesongkan semua agama samawi yang telah dibawa oleh Nabi-nabi terdahulu. Walaupun pada asalnya mereka beragama, kerana terpengaruh kepada simbol-simbol dan catatan Mesir purba, mereka sanggup mengubah sedikit demi sedikit agama samawi yang sebenar sehingga menjadi sesat lagi menyesatkan. Dikhabarkan freemason mula wujud sejak zaman Nabi Allah Sulaiman AS. Dimana Nabi Sulaiman sememangnya mempunyai nikmat untuk mengawal segala kehidupan termasuk angin dan syaitan. Maka fahaman mereka adalah manusia ini patut disembah. Sedangkan Sulaiman seorang yang taat da patuh pada perintah Allah. Inilah permainan syaitan yang cuba memasukkan kesesatan dalam lubuk hati manusia yang lemah dan jahil. Sehungga boleh mewujudkan tentera syaitan yang berada di kalangan manusia. Nauzubillah.

Gerakan freemson meneruskan agendanya menekankan fahaman anti agama kepada manusia hingga ke hari ini. Sehingga mereka yang bijak pandai juga boleh terpengaruh dengan dogma penipu yang dihujjahkan seperti benar. Freemason adalah satu lagi musuh Islam yang cuba memberi gambaran tentang aspek sebenar ketuhanan dari segi Islamnya. Freemason menyokong apa sahaja fahaman anti-agama seperti darwinisme, humanisme dan komunisme walaupun matlamat perjuangan mereka berlainan. Ternyata freemason hanya ingin merosakkan aqidah manusia daripada kepercayaan kapada kuasa Yang Esa. Walaupun mereka masih gagal merosakkan agama suci ini kerana Allah SWT telah menjamin kesucian Islam hingga hari kiamat, mereka berusaha mengubah pemikiran Muslim. Tidak mustahil serangan pemikiran yang melibatkan golongan muda kini terlalu hebat dan hanya sedikit yang 'survive'. Jika berkesempatan, bacalah buku ini. bolah 'download' di internet juga. Nak baca terus di internet pun boleh. Terima kasih kepada harun yahya yang berjaya mengungkap satu lagi tajuk yang menarik dan berguna hingga orang yang malas membaca pun boleh baca.

P/S : Semasa aku 'syok' membaca buku ni, aku terkejut menjumpai perkataan Sefiroth(saluran darah dan wajah-wajah Tuhan) dan Jenovah(Tuhan). Untuk sesiapa peminat Final fantasy mesti pernah jumpa perkataan ni. Dalam filem 3D yang aku pun suka. Final Fantasy Advent Children. Menurut filem ni, Sefiroth adalah askar yang ingkar kerana terkena virus jenovah(yang aku faham la). Dah namanya final fantasy, tak hairanlah fantasinya sama dengan freemason yang jauh daripada kebenaran. Cuma fantasi.
Posted by Insan Biasa at 3:27 PM  
0 comments

Post a Comment

Mutiara Kata

"Ayam di kepuk mati kelaparan, Itik di air mati kehausan; Alah sabung menang sorak, Ayam menang kampung tergadai," Aminuddin Baki, Pencetus GPMS
http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/SRmMm7RX4SI/AAAAAAAAAhA/HjV8wAxl8ng/s1600/welcome_03.png