Jadilah Golongan Ini..

"Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang makruf dan mencegah dari yang munkar; merekalah orang-orang yang beruntung"{Surah Ali Imran : Ayat 104}

Malapetaka Darwinisma..Aku rasa tertipu belajar evolusi..

5/22/09

Aku baru je khatam buku ni..dulu pernah baca.. Tapi tak habis.. Sebab malas nak baca.. Sebab tercabar dengan kawan yang banyak membaca, aku baca juga.. Ternyata tidak sia-sia.. Sesungguhnya Harun Yahya adalah pemikir yang banyak memberi kesedaran kepada masyarakat tentang serangan pemikiran yang telah membuatkan manusia menderita kerana tidak mengenal Tuhan. Sememangnya ramai yang sedar tentang ini. Tetapi tidak dapat mengatasinya kerana kekurangan ilmu dan hujjah untuk membangkang dakyah kejahatan yang menyelubungi manusia. Mujurlah Harun Yahya ini hebat dan telah mengkaji tentangnya dan menutup mulut para evolutionier tentang kepercayaan mereka.

Evolusi adalah teori perperangan.
Aku sangkakan teori evolusi yang aku mula belajar di sekolah ini hanya sekadar teori sains, tetapi rupanya teori ini banyak mempenyaruhi peperangan yang mengorbankan jutaan nyawa. Teori yang mambenarkan sifat haiwan dalam diri manusia sehingga membunuh yang lemah adalah satu keperluan ini menjadi kiblat para diktator dan general seperti Stalin, Lenin, Trotsky, Mao, Pol Pot, Hitler, Mussolini, dan Franco. Mereka merasakan pembunuhan adalah perlu untuk menyingkirkan golongan lemah yang boleh melambatkan proses evolusi. Seperti haiwan. Hanya yang kuat layak hidup.

Tidak percaya Tuhan, punca kemunculan manusia gila.
Sememangnya mereka yang menggunakan teori darwin ini tidak percaya wujudnya Tuhan. Alam semesta yang indah ini hanya hasil kecamuk yang terjadi secara kebetulan. Berkembang dari sesuatu yang tak organik menjadi satu sel, sel itu terevolusi dan ahkirnya wujudlah makhluk hidup di alam ini. Alangkah jahilnya manusia yang menerima teori ini. Mereka merendahkan martabat diri hingga tidak melihat diri ini terjadi dengan penuh tujuan. Mereka hidup hanya kebetulan. Tidak mustahil mereka yang membunuh diri kebanyakannya seorang yang aties dan humanist. Apabila hilang tempat bergantung, jalan terakhir ialah mati. Hilang kebergantungan kepada Tuhan.

Ketakutan aku sebagai bakal guru sains
Teori yang salah ini sebenarnya telah diterima umum sebagai satu cabang ilmu yang berguna kerana tiada lagi orang yang mahu mambantahnya dengan hujjah saintifik. Bagaimana jika aku akan mengajar biologi nanti. Aku juga akan terlibat dengan penipuan ini. Semuga aku akan mendapat jalan bagaimana boleh menerangkan keadaan ini nanti. huhu...
Posted by Insan Biasa at 4:06 PM  
0 comments

Post a Comment

Mutiara Kata

"Ayam di kepuk mati kelaparan, Itik di air mati kehausan; Alah sabung menang sorak, Ayam menang kampung tergadai," Aminuddin Baki, Pencetus GPMS
http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/SRmMm7RX4SI/AAAAAAAAAhA/HjV8wAxl8ng/s1600/welcome_03.png